Jeugdorkest JOE!

Elke dinsdag komen de jonge muzikanten van jeugdorkest JoE vrolijk en ongestructureerd binnendruppelen voor de wekelijkse repetitie. EendrachtJeugdWebInstrumenten worden uitgepakt, stoelen verschoven, er klinkt geritsel van bladmuziek en dan geeft de dirigent een teken. Binnen enkele seconden verandert het rumoerige lachen en kletsen in serieus en geconcentreerd spelen. Alle aandacht richt zich op de dirigent en de muziek. Maar het plezier blijft. Sterker nog: bij het Jeugd Orkest Eendracht staat het samen plezier beleven aan muziek voorop. Het is leuk; daarom blijven de meeste kinderen jarenlang lid van Harmonie Eendracht. Dat komt de continuïteit en de kwaliteit van het orkest ten goede.

Ons jeugdorkest heeft primair een educatieve functie: wij willen onze jeugdleden in opleiding een ‘extra’ bagage meegeven die ze anders niet zouden krijgen. Plezier en oefening in het samenspel en kennismaking met verschillende muziekstijlen en een divers repertoire staan voorop.

In principe is er in het JoE plaats voor elk kind (t/m 17 jaar) van goede wil dat een HaFa instrument bespeelt om op zijn of haar eigen niveau mee te spelen. Veel kinderen beginnen in ons ‘jongere’ orkest en stromen mettertijd door naar het A-orkest. Of dat kan, hangt behalve van hun leeftijd, hun beheersing van het instrument en hun functioneren binnen het orkest. Dit is uitsluitend ter beoordeling van de dirigent, in samenspraak met de orkestouders.

Voor wie?

Voor jeugdleden en leerlingen in opleiding van Harmonie Eendracht, t/m 17 jaar. Een minimaal niveau is niet vereist. Iedereen mag meedoen!

Ben je geen lid, maar wil je wel meedoen? Word dan lid!

De kosten

Deelnemen is helemaal gratis voor leden en leerlingen van Harmonie Eendracht Dronten.

Wanneer?

Elke dinsdag van 19:00 van 19:30 uur in de aula van het Ichthus College.